Kaartlezers

Verkoop beter met Shopify POS

Krijg de functies die je nodig hebt voor je winkel, of je nu net begint of wilt opschalen

Gratis uitproberen

Reken met een gerust hart af.

Gratis verzending

Verlengde garantie op POS Pro

Retourtermijn van 30 dagen voor flexibiliteit

POS-kaartlezers - Accepteer eenvoudig chip- en contactloze betalingen.

Een kaartlezer is een apparaat waarmee betalingen met een creditcard of betaalpas kunnen worden verwerkt. Klanten betalen door hun pas op het apparaat te houden, erin te steken, te swipen of door handmatig hun kaartgegevens in te voeren. Deze compacte apparaten met swipefunctie zijn speciaal ontworpen om eenvoudig verbinding te kunnen maken met Shopify POS-systemen en bieden een handige en efficiënte betaaloplossing voor bedrijven.

Kaartlezers voor Shopify POS

Shopify POS kan naadloos worden geïntegreerd met compatibele kaartlezers, zodat je betalingen binnen het POS-systeem kunt verwerken. De transactiegegevens worden vervolgens automatisch gedocumenteerd in de tijdlijn van een bestelling in Shopify. Je kunt een ondersteunde kaartlezer alleen gebruiken als je winkel in een ondersteund land is gevestigd en een compatibele betalingsprovider gebruikt.

De volgende creditcardlezer is momenteel beschikbaar in Europa:

  • WisePad 3-kaartlezer

Voor dit product is 24/7 ondersteuning beschikbaar. Gratis verzending en gratis retourneren binnen 30 dagen. Standaard is een garantieperiode van 1 jaar inbegrepen, met de optie deze te verlengen tot een 2-jarige garantie voor POS Pro.

Veelgestelde vragen over POS-kaartlezers

  • Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?

    De ondersteunde kaartlezers van Shopify kunnen betalingen accepteren van alle gangbare soorten creditcards, Mastercard- en Visa-betaalkaarten, evenals andere betaalmethoden zoals Amex, Discover, Apple Pay en Google Pay.

  • Kan ik ook een externe kaartlezer gebruiken met Shopify POS?

    Ja, je kunt een externe kaartlezer gebruiken met Shopify POS, zelfs als deze niet wordt ondersteund door Shopify. De externe provider kan overal ter wereld zijn gevestigd en omdat de betaling buiten Shopify wordt verwerkt, hoef je geen specifieke betalingsprovider in te stellen in het Shopify-beheercentrum.

    Een externe creditcardlezer heeft echter ook een aantal nadelen. Allereerst dien je een account te hebben bij de provider van je creditcardlezer. Verder toont Shopify alleen de betaalstatus van een bestelling, maar geen transactiegegevens.

  • Hoe verbind ik een kaartlezer met Shopify POS?

    Hoe je een kaartlezer met Shopify POS verbindt, hangt af van de specifieke kaartlezer die je gebruikt. Dit zijn de stappen om de WisePad 3-kaartlezer te verbinden:

    • Druk op de aan/uit-knop om de lezer aan te zetten
    • Tik in Shopify POS op ≡ > Instellingen > Hardware installeren.
    • Tik op Kaartlezer.
    • Tik op de pagina Lezer selecteren op WisePad 3.
    • Wanneer de kaartlezer verschijnt onder Beschikbare kaartlezers, tik je ernaast op Verbinden.

    Let op: Wanneer je de WisePad 3-kaartlezer voor het eerst met je POS-apparaat verbindt, voert de lezer een automatische update uit die 8 tot 10 minuten kan duren.

    Zie voor meer informatie Shopify's helppagina voor de WisePad 3-kaartlezer